fredag 6 december 2013

Snö & dagens middag !

Hej på er !

Åhh nu har jag verkligen fått lite julkänslor :) är så fint med snön och det blir så mycket ljusare !

Livia tyckte också att det var kul med snö så hon klädde på sig och gick ut och gjorde lite snö änglar !

Ikväll gjorde jag en jätte god kyckling gryta !
Här kommer receptet på den, endast 7 points hade den också !:)

1 pers.
Ta en kyckling filé och skär i små bitar, fräs på med lök !

Stek sen ihop med paprika, broccoli, champinjoner...
Gör en sås av 1 1/2 dl lätt matlagningsgrädde, 1 msk mango chutney. Salta peppra och ha i curry !

Häll över i pannan och låt puttra i några min.
Till sist skar jag i 1/2 banan och blandade ihop !
Till detta tog jag groddar, super bra komplement till pasta eller ris ! Blir så knaprigt och super gott :)

Smaklig måltid !

Vidar sover en sväng nu, han är fortfarande inte helt hundra så han får vila lite mer än vanligt idag ! Kommer han väl dessvärre aldrig vilja sova ikväll !;)

Njuter nu av min skål med vindruvor ! Får se vad det blir för snack ikväll !? Just nu är jag inte så sugen på något... Är propp mätt :)

Ha en trevlig fredag kväll nu vänner !

Kram A




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar