söndag 22 december 2013

Hårresande !

Oj oj oj, vilken dag !
Jag fattar inte att jag aldrig lär mig att inte röra mitt hår själv utan gå till frisören !!!!

Fick den strålande ide'n att jag skulle färga min utväxt igår... Och ja det blev gult/fjortis blont, suck !
Panik köpte 2 toningar imorse i ljus askblond. Skulle jag inte ha gjort, det blev en härlig pensionärs grå färg med checka lila inslag !!! Gah :(
Fick panik och ringe runt varenda frissa i stan ! Kan ju gissa hur lätt det är att få tag på en tid två dagar innan jul ! Fick iaf en tid på en gång på klippoteket i Gottsunda centrum. For dit och ja hon typ dum förklarade mig 5 gånger !
3 jävla timmar tog det och då klippte jag mig inte ens !!!
Hon fick bleka min utväxt, nyansera typ 3 gånger och ha i ton vis med inpackningar. Men nu så är jag blond igen ! Kanske lite för blond för min smak men betydligt bättre än grå/lila !!!;)
1500kr fattigare dessutom, men jag är ändå glad trodde det skulle gå på ännu mera !

Har precis käkat lite rester av gårdagens hemmagjorda pizza, var vrålhungrig då jag inte hunnit me nån lunch !
Vidar sover middag så nu ska jag passa på att andas ut lite !:) T kommer hem efter halv sex idag, så skönt !
Snart är det julafton :) men först traditonell uppesittar kväll med bingolotter imorgon !
I år är vi hemma hos oss, skinkmackor och lite julklappsbyte står på agendan ! Myspys :)

Hörs sen vänner !

Kram A



1 kommentar:

  1. Din stackare! Men nu är du ju fin igen, så i slutändan var det säkert värt utlägget! Rekommenderar min frisör, Mayya på RedHed på Brantingstorg. Superduktig på färg! Tar ca 1200kr för klippning och slingor. Extra plus för att de dessutom har internetbokning! :)
    Kram

    SvaraRadera