söndag 15 december 2013

Sjuka barn & pepparkaksbak !

Hej på er !

Inatt har vi sovit sådär, båda barnen har ögoninflammation :( Livia värst hon fick inte upp ögonen av allt kladd imorse ! Sen är dom båda snoriga och hängiga... Känns som vi drabbats av ovanligt mycket förkylningar i år !
Så tyvärr fick vi hålla oss från kalaset som Livia skulle gå på idag, trist då Livia var sjuk på den här flickans födelsedag förra året också :(

Vidar sov länge idag på sin förmiddags nap, tog väl igen nattens brist på sömn ! Skönt för mig då jag och Livia kunde lägga oss i sängen och vila å titta på film !:)

Livia och jag har även bakat pepparkakor idag, första baket för mig i år men femtioelfte för livis !;)
Skönt tidsfördriv och sen så luktar det ju så gott också. Inte så mycket julkänslor av detta tråk väder så då får man fixa det på andra sätt !

Har även slagit in lite julklappar, sjukt att det är 3 advent idag och snart jul !:) längtar till julafton, det är verkligen ännu mysigare med jul nu när man har egna barn ! Se lyckan och spänningen i deras små ögon är det bästa som finns :)

Har nyss ätit mellis, tog lite lätt turkisk yoghurt med sötmandel, mandarin och kanel på ! Super smarrigt !
Märks att jag över ätit i helgen då jag är hungrig hela tiden idag... Men nu är det bara hålla igen fram tills jul, kommer bli så mycket god mat då så kan vara bra att ha varit lite strikt innan :)
Funderar på att göra egen rödbetssallad, värkar lätt och det blir mycket nyttigare och säkert godare också !;)

Nu vaknade Vidar så hörs mer sen !

Kram A






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar