tisdag 5 november 2013

Halleluja !!!

Känner mig ju nästan utvilad !;)
Vidar vaknade fram till typ 3 inatt några gånger sen sov han från 3 till 8 utan att vakna en enda gång ! Har nog inte sovit så många timmar sammanhängande på ett bra tag...:)

Alla känns lite piggare idag, T kan iaf sitta upp och håller inte på att hosta upp lungorna längre ! Jag känner mig rätt pigg också, lite snorig och rethosta men annars helt ok !
Så skönt att det går åt rätt håll !!!

Igår när Livia blev 4 år så hade vi bestämt att det var dags att sluta med nappen på natten, dagen var det länge sen hon slutade men just natten har hon haft lite svårt att komma till ro utan.

Det gick iaf hyfsat bra, lite bråk vid läggning och så vaknade hon en gång inatt och sa att det kändes konstigt att inte ha något i munnen haha !

Skönt att ha tagit steget, nu finns ingen återvändo ! Ska samla ihop alla napparna och kasta dom idag !
Har även gjort ett " napp schema " där hon får göra ett kryss för varje natt hon sover utan. Klarar hon en vecka får hon en liten present osv. Gjorde likadant när hon skulle lära sig att somna skälv, och det gick super bra !
Tackar min vän och granne för pedagogik tipset !;)

Nu sover Vidar sin förmiddags lur så passar på att blogga och ska även läsa lite i min bok !
Var ju tvungen att klä på mig när jag skulle skjutsa livia till dagis så här kommer en bild på den outfiten ( inte skorna dock, blev bara snyggare på bild än gummistövlarna ) ! Men mys kläderna åkte på lika fort igen när jag kom hem !:)

Hörs sen !
Kram A





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar