lördag 2 november 2013

En vecka med viktväktarna och tränings rutiner !

Go kväll på er !

Tänkte berätta lite hur en vecka ser ut mat och träningsmässigt för mig !

Ja försöker att träna på gym 2 dagar i veckan, ofta tisdag och torsdag...
Jag kör uppvärmning i ca 30 min. Antingen så springer jag på löpbandet eller så kör jag på crosstrainern.
Efter det kör jag maskiner för olika delar av kroppen bl.a. Axlar, bröst, bicep, trisep och mage i ca 25 min.
Sen gör jag lite övningar på egen hand, brukar bli plankan, squats och situps ! Sen stretchar jag i några min ( kan bli bättre på just det )
Tar alltid med en frukt som jag kan ta direkt efter träningen då jag är tok hungrig då !:)

Försöker även springa 1-2 gånger i veckan utöver gymet. Har sprungit ute hela sommaren men nu när vädret börjar bli lite sämre så springer jag gärna på löpbandet ! Jag springer ca 5 km och sen kör jag lite fria övningar hemma på yoga mattan efteråt ! Ungefär samma som dom på gymet...

Mat då !!??

Jätte svårt att rabbla upp allt jag äter men frukosten brukar se hyfsat lika ut vecka efter vecka !
Jag älskar verkligen frukost men försöker att dra ner på pointsen just på frukosten.
Dom dagar jag gymar tar jag alltid en celcius och 3 st ägg ( endast äggvitorna ) med 1 msk lätt kaviar ! Andra morgnar äter jag tex 2 dl mini yoggi som jag smular ner 2 st finn crisp i och massor med frukt. Älskar melon, kiwi och banan i !
Äter även 1 lingon grova smörgås med skinka och grönsaker och dricker kaffe till ibland !
Finns massor att välja på !:)

Lunch blir det ofta omelett, köttbullemackor, gröt, vv soppor, sushi mm ! Lägger ut recept några gånger i veckan då jag tycker att jag fått till det !:)

Middagarna ser ganska vanliga ut, som resten av Sverige skulle jag tro !:)
Köttfärssås och pasta, fisk, kött, korv mm.
Finns det viktväktar produkter så kör jag på det bl.a. Korven till korvstroganoff !
Sen försöker jag dra ner på pasta, ris och potatis... Kör mer på grönsaker, rotfrukter mm. All matlagningsgrädde, yoghurt, sylter, såser etc kör jag på light produkter !

Sen äter jag mängdvis med frukt varje dag då det är 0 points !:)
Har även mini morötter i kylen som jag kan knapra på om jag blir hungrig !

Försöker äta ofta men lite åt gången så blodsockret håller sig på en jämn nivå hela dagen...

Skulle kunna bli bättre på att dricka mer vatten och mindre cola light ! Men nån jäkla last måste man ju få ha hehe !

Hoppas detta kan inspirera lite för dom som följer eller vill följa viktväktar style !;)

Nä nu ska jag ägna mig åt " så mycket bättre " !:)

Trevlig lördag kväll till er alla !

Kram A


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar