tisdag 12 november 2013

Förlossningsberättelse !

Den 12 maj 2013 kl. 03.05 kom våran Vidar Leontius till världen ! 2 dagar innan beräknad förlossning till min stora glädje ! Gick över 2 veckor och blev igångsatt med Livis så förhoppningarna var ju inte så höga !!!

Jag hade haft ont ganska mycket på slutet av graviditeten, ett otroligt tryck neråt och mycket strålningar ut i bäckenet. Var sjukt less på graviditeten och hoppades verkligen innerligt att jag skulle slippa gå över igen ! På dagen den 11 så bestämde vi oss för att försöka ta en liten promenad, jag hade ganska ont av trycket och gick mys steg !

Vi gungade lite med Livis i parken och tog en liten prommis runt kvarteret.
När vi kom hem gick L hem till mormor och morfar och själv satte jag mig för att vila i soffan ! När jag skulle resa mig upp för att gå och kissa så kände jag hur  det började sippra mellan benen... Jag skyndade mig till toan och där började det rinna mer och mer ! T ringde förlossningen och började samla ihop våra väskor mm. Tog den största bindan jag hittade och skyndade ut till bilen. Jag hade dock inga värkar än !

Dom undersökte mig på förlossningen och konstaterade vattenavgång, men utan värkar så blev vi hemskickade !

Vi åkte hem och laddade med pizza, chips och godis !:) gick och la oss i sängen men hade svårt att somna , snart skulle vi ju få träffa våran son !!!

Jag hade precis slumrat till då jag vaknade med en första värk som jag verkligen kände att nu händer det ! Ringe upp igen och frågade hur länge vi skulle vänta innan vi åker upp !?
Dom tyckte vi skulle ha ungefär 5 min mellan värkarna ! Vi började klocka och dom 2 första var det 10 min mellan men sen helt plötsligt var det bars 3 min mellan !!! Brådis fick vi då !:)

Packade ihop oss och ringde mamma ( L sov redan där )
Det tog 10 min för T att köra upp till förlossningen, på dom 19 min hann jag få 4 värkar !!! Jag var panikslagen kan jag säga ! In på avdelningen och dom såg direkt att jag behövde in på ett rum. Kom in och nu kom värkarna bam bam bam på varandra ( fy fan säger jag !!!) fick knappt av mig kläderna och upp i sängen för undersökning ! Jag var öppen redan 7 cm !!! Hann ju av förklarliga själ inte med någon bedövning mer än lustgas, och som jag sög på den rackaren hehe !

Allt gick galet fort och ca. 1 timme efter vi kommit in till förlossningen och typ 2 timmar efter första värken kom krystvärkarna ! Jag krystade kanske i 10 min så ploppade han ut :)

Så förbannat söt och skrynklig !!!!!!❤️
Jag fick sy en del och var helt jäkla slut i kroppen ! Skakade som ett asplöv, T fick hålla ner mina ben när hon sydde mig för jag skakade så mycket !!!

Kl. 7 på morgonen fick vi komma upp på BB och 3 på eftermiddagen åkte vi hem. Snabba bud i Mellerud !;)
Men så sjukt skönt att få komma hem till sitt eget och L som väntade ivrigt på lillebror !!!:)

Förlossningen var smidig och gick som sagt sjukt fort ! Kanske lite för fort då man inte hann me riktigt !
Men nu är han här hos oss där han hör hemma och att han redan funnits i 6 mån är galet !;) samtidigt som det känns som att man alltid har känt honom !

Mamma älskar dig Vidar mest i universum, du och Livia kommer alltid vara viktigast för mig min prio nr Uno !!!!;)







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar