måndag 13 januari 2014

Recept och lockar !

God kväll i stugorna !

Nu är båda kidzen nattade och jag har också krupit ner under täcket ! Älskar att gå och lägga mig tidigt å läsa på mobilen, se en film på paddan eller läsa en bok :)
Väntar på att min msn ska komma hem från innebandy träningen också, behöver lite värme då jag är kall som en iskub... Fattar inte att jag har så dålig cirkulation i kroppen, fryser jämt !

Nu på kvällen har vi väl inte gjort många knop. Hänger mest på golvet nu för tiden då Vidar inte är helt nöjd med att sitta där själv !:) Livia fick även för sig att hon ville ha lockar i sitt hår, så det var bara till att plocka fram våg tången och börja locka !:) hon har så långt och fint hår, lika tjockt som min man så det tar lite tid att gå igenom håret ! Hon hinner tröttna sjuttio gånger om kan man sägs haha ! Men fint blev det till slut !

Gjorde som sagt köttfärsgratängen till middag ! Blev jätte gott, kanske lite för mycket pepparrots smak, men det är ju en smak sak !
1 port.

100g köttfärs som jag bryner med lök, tillsätt krossade tomater och burk champinjoner.
Sen skar jag ganska tunna skivor med palsternacka ( man kan även använda potatis ) och pepparrot, varva skivor och köttfärs i en ugnsform ! Avsluta med riven ost på. In i ugnen på 225 grader i ca 20 min, servera med sallad ! Mums :)

Nu ska jag läsa alla bloggar jag följer, brukar ta ett tag haha !

Ses imorgon ! Go natt finingar :)

Kram A






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar