onsdag 22 januari 2014

Mitt i veckan nonsens...

Hej svejs !

Onsdag idag och inte mycket att rapportera !
Var till gymet imorse för en spring tur och lite magövningar, fy fasiken vad skönt det känns att ha fått ordning på träningen !:) har aldrig varit någon tränings människa utan köpt kort med entusiasm men sen lagt av efter ett par mån... Nu har jag tränat kontinuerligt sen aug och älskart !!! Vill inte missa ett pass och känner att jag blir starkare och ännu mer motiverad att resultaten man faktiskt både ser och känner om man orkar hålla ut och inte lägger av !
Det är aldrig för sent att ta tag i sig själv och man behöver inte ta i så man skiter på sig hehe ! Jag gymar 2 dagar i veckan och kör springning/zumba 2 dagar ! Det räcker och det är väl investerad tid på den viktigaste personen i världen, DU själv !;)

Efter gymet åkte jag och solade, skönt det me på ett annat sätt ! Lite D vitamin i detta vinter landskap :) annars har det ju varit kanon väder idag så jag tog vagnen och gick å hämtade livis på dagis !

Ikväll blir det kasslergratäng till middag, mums ! Ska strax börja med maten.
Till lunch åt jag kesoplättar ( min nya gröt ) ;) och mellis fick bli lätt jordgubbskvarg med banan, clementin och krossad finn crisp !
Älskar verkligen min kost, allt är så gott ! Saknar inte alls pasta/ris/potatis ! Det är ju inte på något sätt förbjudet enligt vv, men jag har märkt att jag mår bättre utan och saknar det inte alls ! Nu kan jag äta en pasta rätt på helgen och verkligen njuta å tycka det är lyx mat haha ! Förrut tryckte jag i mig allt sånt utan att ens reflektera att det kanske är därför jag är överviktig !

Jag har verkligen lärt känna mig själv ! Känns skönt att det är JAG som styr mitt liv nu och inte suget !
Ikväll blir det lugnt här hemma då T jobbar och sen har träning, så blir nog en ganska tidig kväll ! Har ju gym dag imorgon så bäst att ladda ordentligt !:)

Hörs mer sen vänner !

Kram A




2 kommentarer:

  1. Kasslergratäng låter gott! recept?

    SvaraRadera
  2. Super enkelt !
    Jag stekte på 3 strimlade kassler skivor med broccoli och champinjoner på konserve ! I med krossade tomater och låt det puttra en stund. Sen häll över allt i en form och på med lite lätt riven ost ! Ha i ugnen typ 5-10 min på 225 grader :)

    SvaraRadera