söndag 26 januari 2014

För smal ??

God morgon vänner !

Här har man varit uppe ett tag då Vidar behagade att vakna halv åtta, grr !!!;)

Tänkte ta upp ett ämne som är lite känsligt och som jag stör mig sjukt mycket på !
Vet inte om ni sett det men jag fick en kommentar angående min vikt och hur jag lever och vilka bilder jag lägger upp...

Jag tycker det är så sjukt att det är helt ok att kommentera någons kropp bara för att man är smal ! Jag äter och tränar enligt viktväktarna och har aldrig mått bättre ! Sen att man tappar kilon på olika sätt är ju inviduellt och ja jag får väldigt synliga revben och bröstkorg men det ger ingen rätt att påstå att man ser sjuk ut ! Självklart lägget jag ju inte ut bilder som framhäver mina brister typ magen och rumpan ! Vem gör det liksom !?

Sen är det så roligt för jag har ju faktiskt varit på andra sidan också och vet precis hur det är att vara överviktig och hur jag mådde och såg ut då !
Då var det minsann ingen som kommenterade att jag såg ohälsosam ut och att jag kanske borde tänka på hur jag äter för det är mobbning !
Då blir man hyllad om man lägger ut en bikini bild där man visar sina " kurvor " .
Sen att man har dålig hälsa och ligger i risk zonen för en massa sjukdomar pga sin övervikt det verkar inte spela någon roll för det är bättre i vissas ögon att vara mullig och stolt än smal och stolt !

Får känslan av att folk ( speciellt andra tjejer ) hellre ser bilder och inlägg om hur man smackar i sig en choklad kaka och inte orkade åka till gymet än att man faktiskt älskar att träna och mår mycket bättre när man äter på ett visst sätt !?

Jag mår iaf hur bra som helst och har inga alls problem med min kost och träning ! Jag äter bra och unnar mig ibland !:)

Jag kommer att fortsätta lägga ut bilder på mig själv i dom vinklarna jag vill för att det är MIN blogg och om det stör någon så behöver man faktiskt inte läsa den !

Kram A




2 kommentarer:

  1. Helt rätt! Heja dig!

    SvaraRadera
  2. Helt rätt gumman! Klart man lägger upp de snygga bilderna å inte de mindre smickrande. Du mår bättre än någonsin å de e det viktigaste!! Önskar tjejer kunde vara mindre avundsjuka å hjälpas åt att stärka varandra istället!! ❤️😘

    SvaraRadera