söndag 26 januari 2014

Dagen i mat !

Tänkte jag skulle dela med mig av vad jag ätit idag och hur många points det innehåller !:)

Frukost : 2 dl mini yoggi med frukt och 2 finncrisp som jag smular i ! 3 points :)



Lunch : Skagen macka ! 1 runt vete bröd med sallad, 2 msk skagenröra, 1 dl räkor och 2 st äggvitor på. Servera med citron och lite gurka och tomater ! 7 points  :)


Mellis : 4 msk lätt jordgubbskvarg, vindruvor, melon och 8 st sötmandlar ! 2 points :)


Middag : viktväktar hemmagjord pizza ! Ca 10 points ( beroende på vad du har på )


Lägg till bildtext
Kvälls mål äter jag oftast samma som frukost ! 

Då har jag kommit upp i ca 25 points ( äter 26 om dan ) men bra med nån points till övers ifall man räknat lite fel ;)

Hoppas ni fått lite mat inspiration !:)

Kram A



8 kommentarer:

  1. Tack! Nu fick jag massor av inspiration!

    Hur gör du pizzadegen?

    SvaraRadera
  2. Vad har du på din pizza ?

    Kör du naturell yoghurt

    SvaraRadera
  3. Detta är inte menat som kritik utan är bara nyfiken, är nämligen också med i vikt väktarna.
    Hur länge ska du "bara" äta ca 26 points, trodde nämligen att när man nått sin målvikt ska man börja äta mer för att inte gå ner mer i vikt utan för att hålla sin målvikt.
    Men du kanske inte nått ditt mål än!?

    SvaraRadera
  4. Så här gör man degen !
    Blanda en halv jäst med 1 1/2 dl ljummet vatten i en bunke. Häll i lite salt och 1 msk olivolja. Sen häll i 1 dl grahamsmjöl och ca 3 - 3,5 dl vanligt mjöl ! Jag spar alltid lite mjöl till utbaket !:)
    Låt stå å jäsa i 1 timme sen är det bara att kavla ut på en plåt !
    Jag brukar ha skinka, tomat, paprika, champinjon, ananas, lätt fetaost och kronärtskocka !
    På med lite lätt riven ost och sen in i ugnen i ca 15 min på 250 grader ! ( håll koll )
    Smaklig måltid !:)

    SvaraRadera
  5. Jag äter 26 points fortfarande för att jag är så van att äta det ! Har svårt att komma upp i 32 som jag ska äta nu när jag nått mitt mål ! Men konstigt nog går jag faktiskt inte ner ngt mer så min kropp är nig nöjd som det är nu !:) så länge jag mår bra och inte går ner mer så kommer jag nog fortsätta äta så här ! Kanske fuskar nån mer dag i veckan istället !;)

    SvaraRadera
  6. Jag äter mini yoggi med smak av persika, passionsfrukt och vanilj ! Jag är besatt :)

    SvaraRadera
  7. Det är jäkligt stor skillnad på om man ska äta 26p eller 32p.
    Låter mer som du lallar bort frågan varför du bara äter 26.
    Du följer inte viktväktarna, utan nu följer du svält dieten.
    Dålig stil och inte alls inspirerande för läsarna.
    Visa att du klara av att må bra istället för att visa hur man svälter.
    Dåligt!

    SvaraRadera
  8. Tråkigt att du känner så ! Jag svälter mig absolut inte, trodde jag ingen gjorde med viktväktarna !?
    Men det är mitt liv och mina val och det hoppas jag du och alla andra med åsikter kan respektera ! Precis så som jag alltid respekterat mina medmänniskor !

    SvaraRadera