måndag 20 januari 2014

My training & brännskada !

Hallå hallå !

Hoppas ni mår bra där ute !:)
Själv har jag just duschat och sitter nu i soffan och funderar på dagens middag ! Lite dålig fantasi idag och inte sugen på något speciellt alls... Får se vad man hittar på !

Till lunch gjorde jag iaf en super god broccoli soppa vv recept ! Väldigt enkel att göra förutom att blond som jag är så tänkte jag att då jag inte äger någon stavmixer så gör jag soppan i smoothie maskinen ! Tänkte dock inte på att det blir ett tryck av den kokade soppan och när jag satte igång maskinen med lock på så flög locket bort och jag fick het soppa på hela handen !:( aj kan jag säga, men nu har jag lärt mig den hårda vägen haha !

Man tog iaf 2 st vitlök och en purjolök, skär små bitar och ner i en kastrull med 2 st grönsaksbuljong, 200 g broccoli och ca 8 dl vatten ! Koka i ca 10 min, sen ska detta mixas och sen i med 1 dl lätt matlagningsgrädde, salt och peppar ! Servera med 2 st fiberrost mackor som man kan doppa i ! Mums :) jag hade även i lite extra broccoli för mer mättnadskänsla !

Idag har jag även varit och testat vårat nya gym som ligger super nära vårt nya boende ! Mamma skulle få introduktion där idag av min Jill som jobbar som PT där så då passade jag på att kolla in anläggningen :) å man blev inte besviken kan jag säga ! Så himla fint och fräscht, man ville typ flytta in i omklädningsrummet ! Kommer defenetivt köpa kort där sen !:)
Sprang 5 km och körde lite maskiner, svårt i början då man är van med ett annat gyms maskiner... Men Jill ska få hjälpa mig att komma igång där sen !:)

Gick även en prommis och hämtade Livia på dagis då T var tvungen att åka och fixa några saker på jobbet. Gick fort då jag gick med grannen som även hon skulle hämta på sitt dagis som ligger i närheten !

Åt lite mellis när jag kom hem, lätt jordgubbs kvarg med sötmandel och kiwi ! Mums :)

Imorgon blir det till att kliva upp lite tidigare, Livia ska till akis på hörselkontroll, standard vid 4 års kontrollen ! Sen blir hon ledig resten av dagen, hon får gå på fredag istället !

Nu ropar hungriga mannen så dags att komma på något !:)

Kram A





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar