onsdag 12 februari 2014

9 mån !

God morgon vänner !

Här har vi vaknat till sjukstuga tyvärr !:( Livia har varit varm som en ugn inatt och klagat på att hon har ont i hela kroppen, stackars Stumpan !!!:(

Har bäddat ner henne i soffan med paddan och hoppas på att det inte blir värre ! Ringde till dagis och tydligen var 2 av hennes bästa kompisar också sjuka ! Hoppas jag klarar mig nu bara, har ju nyss blivit piggare för tusan !;)

Idag är en stor dag !!!
Lilla Vidar blir nämligen 9 mån !!!:) han har alltså funnits lika länge på utsidan som han låg i magen nu ! Tänk vad tiden går fort ändå känns det som att han alltid har funnits hos oss !
Jag rycker bebis tiden ( första året ) är ganska tråkig och jobbig ! Bara gå hemma och torka bebis bajs  å sitta på golvet... Men jag måste ändå säga att jag njutit betydligt mycket mer nu andra gången, dels för att Vidar är världens lättaste och snällaste bebis för det mesta men sen också för att jag vet att detta är sista gången !;)

Det står inte på förrän jag börjar jobba igen och då kommer jag säkert sakna att gå hemma å lulla, så ska verkligen försöka ta vara på det halvåret som är kvar nu ! Sen är det dags för dagis och vips så är han stora killen ! Se bara på Livia vart sjutton tog den tiden vägen och hur jävla gammal är jag egentligen !?;)

Vad kan han vid 9 mån då ??!
Jo han har precis börjat krypa och tar sig dit han vill. Går inte jätte fort än men nu är det jaga och ajj bajja som gäller !;)
Han har fått 3 tänder och fler är på g ! Han äter som en häst och gillar allt !:) vi har bytt babyskydd till bilbarnstol och det är framåtvänd sittdel som gäller för att hålla herrn nöjd !;)
Han älskar att bada och är väldigt förtjust i sin syster, följer allt hon gör och skrattar högt när hon hoppar eller flamsar runt !
Men idolen är hans pappa ! Han blir helt överexalterad så fort T kommer in i samma rum ! Det där kommer bli pappas pojke !:)

Älskar dig så mycket Vidar, du och Livia är det största som hänt mig och jag ska skydda er så mycket jag bara kan !

Nä dags att ta hand om min sjukling här hemma, hörs mer sen !

Kram A







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar