fredag 25 oktober 2013

Viktväktar pizza och röd vin !

Go kväll vänner !

Nu har jag äntligen landat i soffan efter middagen !
Kvällens mat bestod av hemmagjord viktväktar pizza med ruccola, så gott !
Här kommer recept på den !

1/2 jäst som blandas i en bunke med 1 1/2 dl ljummet vatten
Lite salt och 1 msk olivolja
Blanda sen i 1 dl grahams mjöl och 3 dl vete mjöl
Blanda till en jämn deg
Jäs i ca 1 timme

Ha på pizza sås
Skinka
Champinjoner
Paprika
Tomat
Feta ost 3 %
Lök
Lätt riven ost
Krydda med lite basilika
In i ugnen på 250 grader i ca 15 min

Häll på ruccola, enjoy !!!:)

Prova även ett nytt rödvin som va super gott !!!

Nu blir det soffan och en god frukt sallad till idol !:)

Idag har jag även vägnings dag. Hade gått ner 1 kg från förra fredagen !:)
Nu har jag bara 1,5 kg kvar till min målvikt på 58...
Kommer kännas hel skumt när jag nått dit ! Vad ska jag då göra, haha !!!

Kommer så klart bli en kamp i sig att hålla vikten sen.

Hoppas ni får en trevlig kväll !

Kram A





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar