måndag 28 oktober 2013

Kvällens middag.

Ikväll provade jag ett nytt recept på en fläskfilé gratäng, blev super mumsigt så därför tänkte jag dela med mig av receptet ! Viktväktar style såklart :)

Ta en fläskfilé och skär den i 2 cm skivor
Bryn den i stekpannan och ha på salt, peppar och ca 1 tsk curry
Lägg sedan fläskfilén i en ugns form
Skär sedan 2 st paprikor i strimlor och bryn i stekpannan
Häll sedan över 2 dl lätt matlagnings grädde och 2 msk mango chutney
Låt puttra ett tag
Häll sedan över allt i ugnsformen över fläskfilén
Skär en hel banan i skivor och lägg som ett täcke
På med lite lätt riven ost
In i ugnen på 250 grader tills osten smält och fått färg

Serveras med ris och sallad

Jag tog inget ris då jag tycker man blir sjukt mätt ändå då gratängen är ganska mastig !

Smaklig måltid !!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar