tisdag 23 februari 2016

Malaga ❤️

Hej på er !

Väldigt längesen jag tittade in här nu men känner att jag måste dela med mig av vår fantastiks helg vi haft :)

Jag & T åkte till Malaga på en weekend lör - tisd. Men först började vi resan med att ta in en natt på nya clarion på Arn. Vi skulle upp så himla tidigt på lördags morgon så tänkte det kunde vara mysigt och praktiskt :)

Hotellet var jätte mysigt och restaurangen på våning 12 (samma som vårt rum) med utsikt över landningsbanorna var amazing !:)

Efter en god natts sömn så gick planet på lördag mot vårt älskade Spanien ! Vi har aldrig varit där förut utan har varit mest i torrevieja och Barcelona.
Vi hade dock höga förväntningar på Malaga då vi bara hört gott om det.
När vi kom ner var det strålande sol men väldigt blåsigt, tog en lunch på stranden men vi höll på att blåsa bort verkligen !
Tog oss då till gamla stan istället och hittade ett ställe med platser mot väggen i lä. Underbart är ordet !!!:) sol i ansiktet, vin i glasen och min man vid min sida, lovely !;)

Vårt hotell låg mitt imellan stranden och stan, super bra läge och helt ok standard. Hotellet hade 4 stjärnor men som alla vet är 4 stjärnor i Europa inte samma sak som typ Thailand ;)

Vi var även upp i den gamla slottsruinen som låg mitt i stan, super häftigt och mäktigt med all kultur och utsikten var magisk ! Rekommenderas starkt :)

Annars har vi mest traskat runt ( ta med bra skor ) druckit vin på härliga uteserveringar och shoppat !
Spanien har ju grym shopping dock var det bara Tobbe som shoppade denna gång !;)

Kan iaf starkt rekommendera denna stad som har allt ! Kultur, shopping, god mat och fin strand :)

Kram A




















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar